توضیحات متا بلند بنویسیم یا کوتاه؟

توضیحات متا بلند بنویسیم یا کوتاه؟

اخیرا گوگل طول توضیحات متا (meta description) را از 160 کارکتر به 320 تغییر داد. این تغییرات بمبی بین جامعه سئو بوده، و افراد همیشه از همه میپرسیدند که آیا باید توضیحات متایی که انتشار داده اند را تغییر بدهند یا خیر. با این تغییر، طراحان افزونه Yoast SEO نیز طول توضیحات متا را در افزونه شان تغییر دادند. بنابراین ما تحقیقاتی شکل دادیم که ببینیم توضیحات متا بلند بنویسیم یا کوتاه؟ بنظر میرسد که گوگل خودش برای مقالات شما یک توضیح متا آماده می کند، که از پاراگراف اول مقاله ی شما گرفته شده است(البته در صورتی که مثلا شمادر افزونه ی یوست سئو چیزی در کادر meta description وارد نکرده باشید).

ما چکار کردیم؟

برای این تحقیق، ما 100 صفحه از پربازدیدترین های سایت مان را انتخاب کردیم. قبل از اینکه تغییری ایجاد کنیم، یک ارزیابی کلی از کنسول جستجوی گوگل سایت مان کردیم، و تمامی اطلاعات جمع آوری شد. میخواستیم ببینیم که چقدر این صفحاتی که انتخاب کردیم قبل از تغییرات در توضیحات متا در Yoast SEO امتیاز داشتند، تا آن ها را با نتایج آینده مقایسه کنیم.

این 100 صفحه را به 4 گروه، و 4 نوع برای توضیحات متا تقسیم کردیم. در گروه اول، توضیحات متای طولانی نوشتیم، و از کلمه کلیدی تنها یک بار در آن استفاده کردیم. در گروه دوم، باز هم توضیحات متای طولانی نوشتیم، اما این بار از کلمه کلیدی چند بار استفاده کردیم. برای گروه سوم، توضیحات متا را تغییری ندادیم، پس این گروه همان طول قدیمی توضیحات متا را داشت. در گروه آخر، توضیحات متا را پاک کردیم، تا ببینیم آیا گوگل با توضیحات متایی که خودش قرار میدهد جایگزین می کند یا خیر.

نتایج چه بود؟

اول از همه، آمار جدید کنسول جستجوی گوگل را با آمار قدیمی که جمع شده بود، مقایسه کردیم. اولین چیزی که پیدا شد، این بود که گوگل خودش توضیحات متای زیادی تولید کرده بود، صرف نظر از آنهایی که ما نوشتیم و گروهی بود که در صفحه خاصی قرار داشت. به این معناست که ما فرقی بین گروه هایی که ساختیم ندیدیم. بنابراین، به عبارت دیگر، مهم نیست که آیا ما توضیحات متا طولانی یا کوتاه بنویسیم یا اینکه شرح با چگالی کلیدی کلیدی بالا یا پایین نوشته شده است.

دوما، به قسمتی توجه کردیم که خود گوگل سعی کرده بود از آن توضیحات متا استخراج کند. در دو سومم از موارد، گوگل از جملات پاراگراف اول استفاده کرده بود.

 

خب… آیا باید همه توضیحات متای قبلی مطالب تان را تغییر بدید؟

ما این کار را به شما پیشنهاد نمیکنیم. بهتر است تنها متای توضیحات مطالب پربازدیدتان را با معنا تر و طولانی تر بنویسید. درمورد موارد دیگر، پیشنهاد ما به شما تمرکز بیشتر بر روی محتوا است. در پاراگراف اول به صورت واضح بیان کنید که مطلب درمورد چه موضوعی است، که اگر گوگل خودش توضیحات متا را انتخاب کرد بهترین را برداشته باشد.

به این مطلب رای بدید
[تعداد آرا : 0 میانگین : 0]

شما اینجا هستید : خانه » بلاگ » توضیحات متا بلند بنویسیم یا کوتاه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *